Viimeisen kokonaisen viikon alun kunniaksi sain pitää esitelmän Norjan luonnosta. Ope piti mun powerpointista kovasti, ois vaan halunnu et oisin pystynyt puhumaan vähän vapaammin. Mutku mä en vaan pysty rentoutumaan ja mua jännittää ihan hirveesti jopa kolmenkin ihmisen edessä!! Illan sain viettää taas leskenä, kun insinööri oli iltakoulussa.

Tiistaina heräsin aikasin ja tulin palatsilleni tekemään läksyjä, kunnen oikein niihin eilen pystynyt keskittymään. Tein niitä omasta mielestäni kovinkin asiallisesti ja hyvin, tunnilla tajusin että mun olis pitänyt varmaan käyttää niitä edellisen tunnin materiaaleja apuna eikä kikkailla omasta päästä ;-) Illalla käytiin Katjan kans piipahtamassa nachBarissa päättämässä tämän vuoden erasmuilut.

Keskiviikkoaamulla katottiin suomen kirjallisuustunnilla elokuva Aleksis Kiven elämä sen sijaan että ois kuunneltu luentoa. Tunnin jälkeen menin insinöörin luo, me jouduttiin ulkoruokintaan kun siällä oli jotain sähkötyyppejä töissä niin siellä ei todellakaan voinu tehä mitään mahantäytettä. Päädyttiin sitten ylläri pylläri Wienerwaldin lounaspöytään. Ehittiin käydä insinöörin luona vielä ennen kun mun piti lähteä kouluun, mulla kun oli esitelmä Lallista ja Kokemäestä. Olin nähnyt sen esityksen eteen todella vaivaa ja opekin tykkäsi siitä kovasti, mutta jouduin lopettamaan sen kesken ajanpuutteen vuoksi!!!! Murr!

Torstaina päätin ottaa oman vapaan, en mennyt enää luennoille, mutta illalla käväsin Finno-Ugristiikan joulujuhlassa. Suomenkielen opiskelijat esitti siellä jotain runoja, mistä mä en saanu mitään selvää, huh! Teki mieli lähtee jo kotiin niitten esitysten jälkeen, mutta mun opettaja nappas hihasta kiinni ja sano ettet lähe mihinkään, että istut tähän heitin Suomi-pöytään. Viihdyinkin siinä sitten reilun tunnin;-)

Perjantaina oli ekaks tuo ruotsin käännöstunti, missä katottiin niitä meidän sketsikäännösvideoita ja lopuks jouduttiin kääntämään laulu saksaks ja laulamaan se, hyii!!!! Iltapäivällä oltiin Katjan kans vähän jouluostoksilla MilleniumCityssä.

Lauantai-iltapäivällä käytiin Schönbrunnin joulutorilla, illalla Katjan kans Johanneksen pikkujouluissa.

Sunnuntai rentoiltiin insinöörin kans. Illalla tultiin mun palatsille, koska insinöörillä on huomenna siivouspäivä. Siivouksen suorittaa poikien kovasti rakastama "lady Strawberry". Pojat ovat siiis jo ehtineet antaa hänelle lempinimenkin. Varsinkaan insinööri ei nää ikinä halua nähdä tätä ihmistä, joten siksi tultiin siiis mun palatsille...