Viikonloppuni kului siis vallan mainiosti vanhempieni jakamattomasta huomiosta nauttien ja turistiopasta leikkien. Käyty on jos vaikka missä, muun muassa Belvederen linnassa ja kruisailtu julkisilla kulkuneuvoilla. Syömässä käytiin jossain perinteistä maalaisruokaa tarjoavassa paikassa, jonka äippä oli bongannut matkaoppaasta. Insinöörikin oli meidän kassa lounastamassa. Sillä oli koe aamulla, ruuan jälkeen suunnisti taas kotiin lukemaan maanantaista koetta varten. Voi ressua <3 Meidän perheseurue on vieraillut Museumsquartierin talvitorilla ja ktsellut kaupunkia vähän lisää...

Sunnuntaina vietettiin isätyspäivää. Vierailtiin myös muun muassa Schönbrunnin linnan eläintarhassa, mistä ainaskin minä tykkäsin hirmusesti, hoppas muutkin ;-) Syömässä käytiin siinä toisessa kantapaikassa, italialaisessa. Insinööriä ei meidän seuraan tänään saanut, kun on tuo koe huomenna. Tosin kyllä tein pikavisiitin hänen luokseen päivällisemme jälkeen. Siällä ravintolassa oli muuten semmonen tumma mies, joka luuli meitä espanjalaisiks,huh huh ;-)

Maanantai valkeni ja minä heräsin yksin palatsissani, hyii... Eipä siinä auttanut muu kun tallustella yliopistollepäin, luvassa Ruotsin ja Norjan maantuntemukset. Oltiin sovittu että koska insinöörinkin koulu loppuu hiukan mun jälkeen, että nähdään sitte kaikki yhessä ja mennään syömään. Suunnitelmat kuitenkin muuttuivat matkan varrella ja vieraat halusivatkin mennä ensin Sissi-museoon ja vasta sitten syömään. Lopulta kävi niin, että vieraat kävivät museossa, mutta minä ja insinööri päädyttiin hänen asunnolleen ja jätettiin Sissi väliin. Illalla kävin heitin kanssa syömässä jossain keskustan ravintolassa, insinööri ei tullut. Sen jälkeen kävästiin Rathausin ja yliopiston joulutoreilla. Saatoin vieraat hotellille yöpuulle ja menin itse insinöörin luokse.

Tiistaina pitikin vapaapäivästä huolimatta nousta ajoissa ylös viemään vieraita lentokentälle. Koska mulla kentältä paluun jälkeen oli ihan mukavan reilusti aikaa, päätin kotiin menon sijaan vähän kruisailla metrolinjoja pitkin ja käväsin metrolinjojen 2 ja 3 mulle vielä tuntemattomat pysäkit läpi. Messe-Praterille päästyäni nappasin insinöörin mukaan. Loppupäivä on varmaankin vietetty täällä meidän linnassa, luulisin ;-)

Keksiviikko tarkoitti taas suomenkielisen kirjallisuuden historiaa ja Suomen maantuntemusta sekä 10 yhteiseloviikkoa mulla ja insinöörilleni <3 Mitäs muuta, sitä perinteistä ;-)

Torstain olen viettänyt Itävallan kulttuurihistorialuennolla, sen jälkeen tullut insinöörin luokse laittamaan ruokaa ja oleilemaan ennen illtapäivätunteja. Iltapäivä/iltatuntien välissä kävin Bipasta ostamassa itselleni uuden käsirasvan, sillä insinööri ei voi sietää mun hamppuvoiteeni tuoksua. Eli siis hyvä syy ostaa uusi, ja eihän niitä käsivoiteita edes voi koskaan olla liikaa, eihän? ;-) Iltatunnin jälkeen suuntasin meitin "linnaan" katsomaan miten taas tänään yhdestä kokeesta suoriutunut koululainen jakselee....

Ja perjantai, Thank God!!! Aamulla ruotsin käännöskurssi eikä ope taaskaan ottanut mun huolella tehtyä käännöstä tarkistukseen! Miten musta tuntuu, että sillon kun panostan käännökseen kaikkeni, niin se ei varmaan päädy opettajan silmien alle, mutta jos se on hankala ja mulla ei ole energiaa panostaa siihen täysillä, ope juuri silloin haluaa silmäillä sen tarkemmin? Tunti muuten sai jännän lopun:tämänpäiväinen läksykäännöksemme koski bändiä nimeltä Katie Goes To Tokyo, arvostelu heistä oli siis kyseessä. Käytiin sitä käännöstä siinä läpi ja sitten kuunneltiin yks bändin kappale. Sitte ope tuumaa että nyt teillä on tasan vartti aikaa kuvitella olevanne lehden toimittajia ja osallistuvanne lehdistötilaisuuteen. Olin ihan et siis mitä ihmettä täällä tapahtuu. Meidän eteen tepasteli sitten ihan itse, ilmielävänä, bändin keulakuva Kathrine Bergström. Meillä oli siis vartti aikaa esittää hänelle kysymyksiä ja läksyksi tuli sitten kirjottaa jonkunnäköinen lehtiartikkelijuttu muistiinpanojen pohjalta. Palasin insinöörin luokse mielessäni ruuanlaitto, tosin tais käydä niinpäin että minä sainkin olla se, joka katseli vierestä kun mulle kokattiin;-) Palasin taas yliopistolle Skandinavian maantuntemusluennolle. Sain siellä myös hyviä ja helpottavia uutisia, kun tähän mennessä olen ihmetellyt, että miksei ihmiset siellä luennolla tee oikein yhtään mitään, kun mä taas kirjotann ihan hiki hatussa niitä opettajan superlujaa kulkevia powerpointteja, joista ehdin raapustaa ylös ehkä puolet.Keräsin rohkeuden rippeeni ja kysyin vierustoveriltani onko noit materiaalit saatavilla jossain etukäteen vai mistä on kyse. Ne on kuulemma netissä, se antoi mulle tarkat ohjeet mistä ne löytää. Huoh! Illalla olis ollut yhdet pikkujoulubileet, mutta väsymys esti ne suunnitelmat...