Mulla oli tänään vapaapäivä eli siis suhteellisen tylsää menoa tiedossa. Insinööri lähti aamulla kouluun ja mä sain jäädä nukkumaan, jee! Olin sopinut tapaavani Siljan kahdelta, sillä hänestä piti ottaa kuvia hänen kolumniaan varten. Lähdin kuitenkin insinöörin lukaalista ja kahdentoista maissa, sillä päätin kävellä Mariahilfer Strassen poikki ja käydä jossain kaupoissa. Pari tuntia sain mukavasti kulumaan, vaikka ostinkin vain yhden elokuvan. Olen James Dean-fani ja tänä kesänä olen löytänyt koko hänen tuotantonsa itselleni, tykkään! Schottentorilta eli yliopistolta otin metron Siljan luokse ja vietinkin hänen kanssaan kolmisen tuntia. Saatiin tosi kivoja kuvia, kun käytettiin hyväksi puista tippuneita, kauniin keltaisia lehtiä.Sen jälkeen kävin kotona ja lähdin insinöörille. Skypetin äitin kanssa ja sitten olikin jo aika lähteä noutamaan koko päivän koulussa uurastanut, ahkera opiskelija kotiin...

English:

I had a free day of school today. The only really clever thing I have done today, was meeting Silja and taking photos of her for her column in one Finnish newspaper